donderdag 25 april 2013

Update betreffende Andere Koek, Scotch en Frans Huxie

Jeempie ik heb een lange tijd niet nieuwtjes gepost, eerst maar eens een fotodump:

D222 is dik op bas! (Andere Koek)

Turks brood is dik op drums! (Andere Koek)

SM58 klonk beter dan de MD421. (Andere Koek)

Lekker blazen! (Frans Huxie)

Drums voor Red Light Babies.

Niks geen computers niet... geluid is iets vetter, maar vooral veel extra noise en wachten totdat de band terugspoelt is.

Extra bas op Gula, zeer lekker, 4006>MD421 (Frans Huxie)

Rikkie weer...

Big bang terrortoms voor Scotch... bombombom!

Extra hoge stand, Amos houdt zijn sax hoog. (Scotch)

Meer Red Light Babies tape..

Toen waren op een dag 2 lampen gesprongen... (Scotch)

Patchlist, kick en snare naar 1 spoor, gitaardubs en kanaal 10 was dood.

Sm57 was toch de meest rock 'n roll mic voor de fiddelaar...



Nog even een algemeen verhaaltje. Voor Red Light Babies had ik een analoge opname gemaakt en gemixt in 1 dag. Maar uiteindelijk was had ik het een beetje te blikkerig gemixt. Beetje problemen met gates op toms hihat bleed. Veel ruis, heel veel ruis, maar de vervorming van de tape is dan wel weer cool. Nu ben ik bezig met een tweede mix, gewoon weer 'in de doos' omdat ik denk ik veel had laten liggen.

De drums van Andere Koek waren weer vet geworden, alleen dit keer kregen we de toms niet goed, ze zitten ook een beetje buiten de toonsoort van het liedje, dus misschien ga ik daar nog een beetje mee stoeien later. 

Scotch is bijna klaar, alleen nog een beetje doedelzak en dan kunnen we gaan mixen :)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen