zaterdag 4 augustus 2012

Homeward Vakantiegepiel

Beste mensen, ik ben weer bezig geweest hoor. Is Cancel Your Weekend niet de laatste mix-dingetjes aan het bespreken (vanmorgen) dan is Marnix wel aan het bassen voor Andere Koek (dinsdag), volgende week nog even voor de vakantie Amos voor Scotch opnemen en mijn vrije tijd vul ik met het uitwerken van mijn klassieke dingetjes, zoals het nu al legendarisch Klier voor fagot en viool. Bijna alles in mijn huis is gemaakt en voor de lol zit ik nu oude dingetjes door te spitten.

Homeward is een band die eerst Party Pants heette. Toen we op 80% van de opnames zaten hebben ze besloten ertussenuit te knijpen en toen zat ik met een heleboel werk wat eigenlijk beetje waardeloos was. De drums was niet strak genoeg erop gekomen omdat de drummer problemen had om met metronoom in te drummen. Op een of andere mannier zijn de gitaren ook continu vals geweest, beetje stom dat ik dat niet heb gezien. Volgens mij heeft het met te dunne snaren en intonatie te maken. De geluiden zijn wel tof geworden, maar goed, daar bakken we ook geen brood van.

Deel twee van het verhaal is dat ze ergens anders met geprogrammeerde drums een strakkere opname hebben weten te klussen. Deze opname is strakker, gitaarwerk is ook strakker, beetje over ge-gate, maar wel erg in time en zuiver. Het klinkt ook alsof ze een masterclass grunten hebben gehad, want dat lukt allemaal veel beter dan in mijn opnames. Hoe dan ook, deze opnames zijn in deze clip terecht gekomen:



De betere performance is wel nice, alleen ik vind zo'n electrodrum toch niet helemaal lekker werken. Ik dacht laat ik nog kijken hoe hard ik mijn opnames in kan laten rammen. Best oke, maar jammer van de onzuiverheden, hoe dan ook, dit issum geworden:

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen