maandag 9 januari 2012

Multidag: gitaar Kreatones + mix The Legacy

Beste allen, weer eens heb ik geen filmpje gemaakt, de viezerd die ik ben.
2 gitaartracks van Kreatones staan er nu bijna op, morgen verder. We gebruiken mijn orange met sm57 en fathead en een blauw pedaaltje dat af en toe een beetje gromt.

Nu de mix van The Legacy.


Drums had ik eerst meer au naturel, maar ik vind t toch wel fijn zo'n beetje opgeleukte sound. Trigger is mijn vriend en met daarop wat geclipte dingen zorgen voor een leuk tikje. Ik heb nog problemen met de gepaste compressie op de room mic's te zetten, ik denk dat ik dat per nummer verander. Paralelle compressie lukt niet helemaal, klinkt wat onnatuulijk. Gitaren zijn wel erg fijn erin te leggen, ik heb een beetje vieze korte rommelreverb erop waarvan ik zelf het idee hebt dat t werkt. Zang heb ik parralel door een cabinetsimulatie, maar ik moet nog even goed oordelen of ik dat wel tof vind. Een donkere minidelay maakt de cleane stukjes wat lekkerder. Ik had eerst problemen met de bas maar met een hoop vervorming tijdens de harde stukjes is dat wat opgeschoond. Wel heb ik problemen met compressie ervan, want soms is hij niet steady genoeg. De gang vocals zijn erg nice en de backing vocals passen na wat lo cut er veel beter in. Wat ik echt niet snap is die piano. Ik krijg hem er niet graag in. Dit heb ik ook al bij het mixen van The Light Parade. Fuck man, alle compressie is veel te hoorbaar en vind ik niet mooi, maar anders blijf ik piekjes horen. Parralelle distortion kan um worden bedenk ik net, maar dat moet ik later maar kijken, SAMPLE!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen