donderdag 22 december 2011

Legacy Piano + Zang

Forgive me father, for I have sinned... geen filmpies vandaag jongens, tis erbij in geschoten.
Piano hebben we vanochtend opgenomen, en ik wilde eens checken hoe het zou klinken door de Zoom Q3, met alleen als monitor een ipod met de bounces. Ik weet niet of ik dat nog een keer ga doen, het is een beetje onhandig werken, en t geluid was ook maar zozo. Ik had wat geexpirimenteerd en het toen leek het erop dat een halve meter van de hamers af aan de rechterschouder van de speler een lekker directe sound gaf, maar uiteindelijk klinkt het bij de solostukjes wat dun, en je hoort de kamer te veel, die wat klein was. In de mix is het niet slecht trouwens, maar beetje dun wel. Oja, omdat het in geen manier gesynchroniseerd was kwamen de opnames van de Q3 wat korter (ik denk 60ms op 3 minuten) uit dan die van protools. Dus of de ipod of de Q3 maakt er een potje van...

Voor zang opnemen probeer ik steeds mijn bij zangles verworven skills in de strijd te gooien, maar ik heb het idee dat ik best vaak mis schiet. Jammer wel, maar alsnog is de zang er best nice opgekomen. Oja, Nt1a gebruikt, klonk goed, ietwat dik maar vond ik wel passen.

Oke genoeg geblaat, hier wat sappige samples!



En als klap op de vuurpeil, fancy fotos van de uitwaaipauze op het dak!




Like a boss...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen